loading...
امروز با من باش
zahra talaeian بازدید : 16 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

1- از طریق شماره گیری اتفاقی : مثلا ممکن است دختر یا پسری از شهر و استانی دیگر ، شماره فردی را بصورت اتفاقی بگیرد که در شهر و استان دیگری قرار دارد و این رابطه ادامه پیدا کند .

2- از طریق دادن شماره تلفن همراه نوجوان ، به یک دختر یا پسر ، بوسیله هم سن و سالان او .

3- طمع برخی از دختران و پسران در بستگان و فامیل برقراری رابطه با شما .

4- طمع دختران و پسران فاسد جامعه شهری در ایجاد رابطه با نوجوانان .

5- کنجکاوی افراطی خود افراد برای ایجاد ارتباط این نوع رابطه.

6- اینترنت (چت) و ...

بررسی چند سوال :

آیا این رابطه ها که ممکن است با یک اس ام اس یا راه های دیگر ایجاد شود ، به همین حد ختم می شود ؟

آیا یک رابطه پیامکی به رابطه های بیشتر می انجامد ؟

آیا این رابطه های مجازی به خیال پردازی های جنسی نمی انجامد ؟

این رابطه های مجازی چه تاثیری بر روان نوجوانان دارد ؟

آیا لذت این دوستی های مجازی در نوجوانی و جوانی به غیر از بحث های شرعی ، تاثیر مثبت دارد ؟

مطمئنا بسیاری از این مسائل روشن است .

نوجوانان عزیز و منطقی اگر لحظاتی را بر این مطالب دقیق شوند احتمالا مفید خواهد بود :

براساس ویژگی هایی که در این دوران (حدودا 14 تا 18 سالگی) شما نوجوان عزیز در سازمان روانی-ذهنی و تغییرات جسمانی و سیستم جنسیتی خود ، پیدا می کنید قابل پیش بینی است که آغاز این رابطه ها و دوستی ها با جنس مخالف با پیامک و تلفن به همین حد ختم نمی شود . بنابراین شروع این فرآیند مصادف خواهد بود با ادامه این فرآیند و رابطه ها .

طبق تجربه این نوع دوستی ها دراغلب موارد به ازدواج نمی انجامد و فقط یک لذت موقتی است که ممکن است این لذت ها به عنوان یک رابطه محبت آمیز و عاطفی تلقی شود . اگر نگاه منطقی و براساس واقعیت به این موضوع داشته باشیم اساس این رابطه ها ترشح هورمون های جنسی است نه عاطفه و محبت واقعی که ناشی از شناخت شخص مقابل می باشد . نشانه آن هم این است که در این دوران شما نوجوان عزیز می توانی با هر فردی از جنس مخالف رابطه عاطفی برقرار کرده و اگر با یک فرد خاص امکان پذیر نبود با شخص دیگری این نیاز ایجاد شده از طرف شما جبران می شود .

هیچ کس منکر این نیاز فطری بشر نیست و خداوند متعال یکی از ویزگی های سازمان روانی انسان را گرایش به جنس مخالف قرار داده است اما براساس این ویژگی قواعدی هم وجود دارد که اگر طبق آن عمل شود ، این گرایش فطری حیف و میل نمی شود و در زمان مناسب بدون هیچ پنهان کاری و ترسی ، لذتی چندین برابر این لذت های زودرس ، نصیب انسان می شود .

واقعیت این است که این رابطه های پنهانی چون بیشتر به صورت مجازی یعنی تلفن و پیامک و ...( به خصوص در شهر های کوچک ) صورت می گیرد جز خیال پردازی های جنسی نتیجه ای ندارد ، یعنی فرد در تنهایی ها و بعد از داشتن این رابطه های پنهانی و مجازی ، دچار این خیال پردازی ها می شود که علاوه بر اینکه فکر نوجوان را خسته می کند در اغلب موارد هرچه سن نوجوان بالا می رود ، به علت فشار جنسی بیشتر ، منجر به استمناء یا خود ارضایی خواهد شد . این عمل هم حافظه و توانایی های ذهنی انسان را ضعیف می کند و هم توانایی های جسمی مانند بینایی و شنوایی . بنابراین کسی که این رابطه ها را کنار بگذارد و یا تن به این رابطه ها ندهد در کنترل ذهن و خیال خود و دوری از این اعمال مضر موفق تر می باشد .

علاوه بر این یکی از حکمت های ازدواج این است که فرد از این گرایش فطری خود ، کمال لذت را ببرد .اما متاسفانه این رابطه های قبل از ازدواج در دوران نوجوانی و جوانی سبب شده است که جوانان ما این لذت را درک نکنند و عامل بسیاری از طلاق ها و اختلافات در سالهای آغازین زندگی زناشویی همین باشد .

نوجوان عزیز شما در دورانی هستی که عرصه شکوفایی استعداد های درسی ، ورزشی ، هنری و بسیاری از توانایی های دیگر است و رابطه های پنهانی و قبل از ازدواج سبب می شود که انرژی ذهنی و جسمی شما در راستای این رابطه ها قرار گیرد و نه تنها استعداد ها و توانایی های شما در نطفه خفه می شود بلکه لذتی هم که از این مسائل می برید کاذب و بسیار پایین است و لذت شما را در زمان ازدواج بسیار کاهش می دهد .

بدان ؛ موثرترین حفظ انرژی جنسی و ذهنی ، این است که این رابطه ها را تجربه نکنیم . این رابطه ها را تجربه کردن در برخی موارد مواد مخدر را تجربه کردن و در بعضی موارد سم را تجربه کردن است . این را من نمی گویم ، این را تجربه هزاران جوان و نوجوانی چون ما می گوید ، که هنوزم یا در گوشه های زندان به علت اعتیاد ناشی از شکست عاطفی به سر می برند ، یا در تیمارستان ها به علت جنون ناشی از عشق های خیابانی به سر برده ، یا در کوچه ها و خیابان ها از دست خانواده ها گریخته ، یا در محضر ها برای طلاق صف کشیده اند و یا در خلوت های خود چون اسیرانی ، در چنگال خیال پردازی های جنسی خود هستند .

اگر تا الآن ، تن به این رابطه ها داده اید با یک حرف ، با یک پیامک و با یک رفتار ، مسیری را که رفته اید عوض کنید.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 14
  • آی پی دیروز : 17
  • بازدید امروز : 17
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 24
  • بازدید سال : 110
  • بازدید کلی : 497